علت اصلی چاقی

 

 

علل بسیار زیادی می توانند باعث شوند شاخص توده بدنی یک فرد بالای ۳۰ باشد. و شاید از خودتان بپرسید که چرا باید علت چاقی را بدانیم و دانستن این علل چه کمکی به ما می کند.

در پاسخ باید گفت که پیدا کردن علت اصلی چاقی بزرگترین و کلیدی ترین عامل موفقیت در درمان یا پیشگیری از آن است.

به عنوان مثال اگر بدانیم که عادات و سبک زندگی یک شخص، باعث چاق شدنش شده، می توانیم با ایجاد تغییرات مثبت در سبک زندگی به درمان اضافه وزن و چاقی آن فرد کمک کنیم.

و به عنوان یک مثال دیگر اگر بدانیم مشکل اصلی شخص ، ژنتیکی و بیماری است و وزن شخص در کنار سایر علل افزایش یافته و به این راحتی ها قابل بازگشت نیست، انواع عمل جراحی لاغری مانند اسلیو معده، بای پس معده، پلیسه معده و …. می تواند راه گشا باشد و سلامتی و زن ایده آل سلامتی و زن ایده آل را به فرد بازگرداند.

علت اصلی چاقی در انسان ها

با این تفاسیر و برای اینکه بهتر بهتوانیم به پیشگیری یا درمان افزایش وزن شدید کمک کنیم برویم و با ۸ علت اصلی چاقی آشنا شویم.


۱. مصرف بیش از حد کالری

چاقی یک شبه رخ نمی دهد و به مرور زمان شکل می گیرد. از علت اصلی چاقی که می تواند موجب اضافه وزن و چاقی مفرط شود دریافت بیش از حد کالری است.

به عبارت دیگر، اگر در دریافت و سوزاندن کالری تعادل برقرار نشود، این امکان وجود دارد که در دراز مدت شخص بیش از حد چاق یا لاغر شود.

مردان به طور متوسط باید روزانه حدود ۲۵۰۰۰ کالری دریافت کنند تا بتوانند فعالیت های روزانه خود را انجام دهند و زنان نیز به ۲۰۰۰ کالری نیاز دارند.

چنانچه دریافت کالری بیش از اندازه نیاز و درخواست بدن ما باشد، بدن کالری های اضافی را به صورت چربی در بدن و مخصوصا در شکم ذخیره می کند. برای اینکه چاق نشوید حتما در دریافت و سوزاندن کالری های خود تعادل ایجاد کنید و یک رژیم لاغری و غذایی متعادل و سالم داشته باشید.

۲. عوامل ژنتیکی

اگر شخصی دارای مادر یا پدری با اضافه وزن شدید است، بیشترین شانس را برای ابتلا به اضافه وزن مفرط دارد. پس چاقی به طور قطع می تواند منشا ژنتیکی نیز داشته باشد. ژن‌های شما ممکن است بر میزان ذخیره چربی در بدن و جایی که آن چربی توزیع می شود تاثیر بگذارند.

به طور کلی ژنتیک، هورمون‌های دخیل در مقررات چربی سازی و چربی سوزی را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد. به عنوان مثال، یکی از عوامل ژنتیکی مرتبط با چاق شدن، نقص مادرزادی لپتین leptin ناشی از جهش‌های ژن مربوط به لپتین است.

لپتین هم در سلول‌های چربی و هم در جفت تولید می‌شود. زمانی که ذخیره چربی بالا است و شخص سیر شده است، این ژن با فرستادن سیگنال به مغز باعث میشود که شخص کمتر غذا بخورد.

اگر بدن نتواند لپتین را به کافی تولید کند و یا گیرنده آن در نتیجه جهش نسبت به هورمون تحریک نشود تنظیمات طبیعی و روتین مربوط به مواد غذایی از بین رفته و چاقی رخ می‌دهد.


۳. سبک زندگی

عدم تحرک و نداشتن فعالیت های منظم مانند ورزش، عامل مهم دیگری است که باعث چاقی می‌شوند. اگر شما خیلی فعال نباشید و بیش از اندازه کالری دریافت کنید، قطعا چاق خواهید شد.

کسانی که کم تحرک هستند و غالبا به جای فعالیت می‌نشینند، کالری کمی می‌سوزانند. و به مرور زمان کالری های زیادی به شکل چربی ذخیره کرده و چاق می شوند.

فعالیت فیزیکی منظم، توده عضلانی را افزایش می‌دهد در حالی که حجم و جرم چربی بدن را کاهش می‌دهد. در مقابل، فعالیت فیزیکی ناکافی به طور معمول با کاهش توده عضلانی و افزایش بافت چربی همراه است.

برای مثال، تلویزیون تماشا کردن یک فاکتور موثر در چاقی است، زیرا قرار گرفتن در معرض تبلیغات غذایی و نوشیدنی‌ها می‌تواند تا حد زیادی بر آنچه مردم می‌خورند تاثیر بگذارد.

برای بزرگسالان توصیه می‌شود که هر هفته ۲ تا ۳ ساعت را به ورزش هوازی یا فعالیت های ورزشی اختصاص دهند. برخی از این فعالیت ها میتوانند شامل دوچرخه سواری، پیاده‌روی، یا دویدن باشد.


۴. پرخوری و رفتارهای نادرست تغذیه ای

پرخوری به ویژه اگر رژیم غذایی حاوی چربی یا قند زیادی باشد منجر به افزایش وزن می‌شود. (برای مثال خوردن غذاهای فست فودی، غذای سرخ‌شده، و شیرینی ها). این مواد چگالی انرژی بالایی دارند (غذاهایی که کالری زیادی در مقدار کمی غذا دارند) و خیلی راحت باعث چاق شدن و بالا رفتن وزن میشوند.

 

منابع:

https://www.dranbara.com/

 

دمنوش لاغری دکتر بیز :

 

 

 

به طر کلی دمنوش های گیاهی را می توان از جمله بهترین نوشیدنی ها دانست، که دمنوش لاغری دکتر بیز یکی از بهترین دمنوش های موجود در بازار است. دمنوش دکتر بیز خواص خارق العاده ای داشته و می تواند در کمترین زمان ممکن تاثیر خود را اعمال نماید. این دمنوش حاوی انواع کربوهیدرات ها و پروتئین ها بوده و میتواند کمبود هایتان را جبران نماید. این دمنوش کاملا گیاهی بوده و می توانید به مقدار مورد نیاز از آن استفاده نمایید. لازم به ذکر است که یک ساعت قبل از میل نمودن وعده غذایی می توانید از این دمنوش استفاده نمایید. دمنوش دکتر بیز سبب کاهش اشتها شده و می تواند چربی های اضافی بدن را از بین ببرد. بانوان باردار قبل از مصرف دمنوش بهتر است از دکتر خود مشورت بگیرند. لازم به ذکر است که دمنوش دکتر بیز مجوز رسمی داشته و کاملا بهداشتی می باشد.

فواید این دمنوش

افرادی که برای لاغری به دمنوش های گیاهی روی می آورند باید به این نکته توجه کنند که محصولاتی را انتخاب کنند که دارای استاندارد ها و مجوزهای لازم باشد.
ازطرفی باید این نکته مهم که کاهش وزن باید با تحرک لازم باشد و دمنوش های لاغری در کنار آن در روند کاهش وزن تاثیر بسزایی دارند، را در نظر گرفت. دمنوش ها با توجه به گیاهه سازندشون کاربرد های بسیار یدارند. که با توجه به مزاج شما و طبع شما تاثیر خود را روی بد شما می گذارند. دمنوش لاغری بیز از گیاهانی تشکیل تشده است که میزان سئخت و ساز بدن شما را افزایش می دهد و همچنین میزان دفع کالری های اظافی را بیشتر می کند که باعث کاهش وزن و تغیر سایز می شود.

• دارای خاصیت ضد افسردگی
• جلوگیری از جذب چربی غذا
• جلوگیری از یبوست و رفع آن
• جلوگیری از پیری سلول ها
• جلوگیری از نفخ معده
• اکسید کننده چربی
• کاهش چربی خون
• کاهش کلسترول
• رفع چربی کبد
• تقویت معده
• تصفیه خون

 مصرف میوه ها و سبزیجات تازه در هر روز به مقدار کافی. (سعی می شود از یک نوع میوه در طول روز به میزان حداکثر نیم کیلو استفاده گردد.)
• بیشتر از غذاهای آب پز استفاده شود و مقدار کمتری روغن و غذاهای فست فودی و سرخ شده استفاده شود.
• استفاده نکردن از نان شیرینی نان های خامه ای ، کیک و غذاهای سرشار از مواد قندی مانند حلوا ، مربا و…
• مصرف اغذیه گیاهی که دارای کربوهیدرات ها و پروتئین ها ،مانند: عدس ، لوبیا و … می باشند.
• مصرف سبزیجات تازه شامل: برگ کلم ، گل کلم ، هویچ ، جعفری ، کاهو، پیاز، اسفناج ، شلغم.
• استفاده از روغن زیتون ، روغن کنجد ، روغن آفتاب گردان ، روغن جوانه گندم و روغن دانه ذرت.
• انجام ورزش های سبک در طول روز مانند پیاده روی ، دویدن ، دوچرخه سواری و شنا.
• مصرف میوه ها شامل : سیب ، گریپ فروت ، توت فرنگی ، هندوانه.
• میل نکردن و دوری از مشروبات الکلی ، آب جو ، شراب و…
• مصرف نکردن اغذیه آلرژی زا و جویدن آدامس.

 

موارد منع مصرف دمنوش لاغری دکتر بیز

• در صورت داشتن هر گونه بیماری خاص (با مشورت پزشک)
• مصرف داروهای خاص (با مشورت پزشک)
• دوران بارداری و یا شیر دهی

تداخلات دارویی با این محصول

داروهای ضد انعقاد خون مثل وارفارین و آسپرین

عوارض جانبی

هر فرآورده به موازات اثرات مطلوب درمانی ممکن است باعث بروز بعضی عوارض ناخواسته نیز بشود اگر چه همه این عوارض را در یک فرد دیده نمی شود لیکن در صورت بروز هر عارضه ای با پزشک خود مشورت کنید.
مصرف بیش از اندازه دمنوش باعث بروز عوارض جانبی میشود لذا مطابق بروشور یا دستور پزشک مصرف شود.

• دفع آب بدن و کم شدن کلسیم و پتاسیم موجود در بدن به علت وجود کافئین و قهوه و پلیفنول
• ایجاد اختلال در جذب و دفع مواد غذایی به علت وجود ملین
• پایین امدن فشار خون
• مشکلات عصبی
• اختلال خواب
• تپش قلب
• یبوست

 ساعت قبل از هر وعده غذایی به عنوان کاهنده ی اشتها و نیم ساعت پس از هر وعده غذایی برای فرایند چربی سوزی.
برای اثر بخشی بیشتر و مطلوب دمنوش یک تی بگ را به همراه 250 سی سی آب در یک لیوان دمنوش درب دار یا داخل قوری ریخته و به مدت 10 دقیقه به طور ملایم بجوشانید سپس به مدت 3 الی 5 دقیقه بگذارید تا دم بکشد.
حتما دمنوش را به صورت گرم میل نمائید.
مقدار مجاز مصرف: روزانه 3 بار و هر بار یک تی بگ

ویژگی منحصر به فرد دمنوش لاغری دکتر بیز

دمنوش لاغری دکتر بیز با دارا بودن گیاهان کاملا ارگانیک ، اکسید کننده چربی بوده ، و موجب افزایش اثر فعالیت آنتی اکسیدان پلاسما می گردد و همچنین به کاهش کلسترول در بدن کمک می کند پلی فنول های موجود در این دمنوش باعث می شوند که این اثر مانع از گسترش عوامل ایجاد کننده بیماری های قلبی و عروقی شده و موجب مهار اکسیداسیون و تصلب شرائین می گردد. از سوی دیگر پلی فنول های موجود در این ترکیب دارای نوعی اثر شاخص ضد ویروس مرتبط با التهاب ویروسی دستگاه گوارش است که موجب مهار رشد باکتری های موجب اسهال می گردد. این فرمولاسیون سرشار از فلاونو نیدها بوده که دارای اثرات محافظت کننده کبدی است. ترکیبات بکار گرفته شده و در دمنوش دکتر بیز موجب کاهش غلظت گلوکز پلاسما و فروکتوزامین در افراد مبتلا به بیماری دیابت نوع 2 می گردد.

تیم تحقیق و فرمولاسیون شرکت با داشتن افراد با دانش و بهره گیری موثر از متخصصین طب سنتی و اساتید دانشگاه در حوزه تولید فرآورده های طب سنتی و دارو های طبیعی محصولی با کیفیت و کارآمد را به مشتریان خود تقدیم می کند.